نیکان
دو شنبه 10 مهر 1396برچسب:نیکان، عاشورا, :: 21:23 :: نويسنده : علی یگانه *حرفهای تو درسته اما جواب سوالت اینه: خدا دو جور خواست داره که عبارتند از: خواست تکوینی و خواست تشریعی.
خواست تکوینی یعنی اینکه خدا در هر موجود یا شیء ای خواصیتی که مربوط به آن موجود یا شیء هست قرار داده شده است. مثلا:آتش خواصیت سوزاندن دارد و خدا در آن این خاصیت را گذاشته و خدا میخواهد که آتش همواره بسوزاند. و اگر خدا این خواصیت را از آن بگیرد دیگر آتش،آتش نیست.
خواست تشریعی یعنی اینکه خدا از بندگانش یک سری موارد را بعنوان قانون و احکام ،خواسته است که انجام داده و یا یک سری کارها را بعنوانکارهای ممنوع انجام ندهند.
پس اینکه خدا خواسته که خنجر سر امام حسین رو ببره بخاطر اینه که خدا میخواد که خنجر خواصیت خودش که بریدن هست رو حفظ کنه (خواست تکوینی) اما از نظر قانون و تشریعی خدا هرگز نمیخواد که کسی ،شخصی رو به ناحق بکشه(خواست تشریعی). و چون خواست تکوینی بخاطر اختیار دادن به بندگان هست و خواست تشریعی خدا برای اینه که بندگان با اختیار خودشون به سمت خدا برن یا از اون دور بشن پس خدا این افراد رو بخاطر رعایت نکردن خواست تشریعی خدا (که همون عدم رعایت احکام الهی هست) مجازات و مواخذه میکنه. پس شمر نمیتونه فردای قیامت ادعا کنه که خدا خواسته که اون سر امام حسین(ع) رو از تنش جدا کنه. نتیجه اینکه شمر بخاطر این کار مجازات و مواخذه خواهد شد.
-آها!!! پس اینطور!!!
*آره !! اینطور. نظرات شما عزیزان:
درباره وبلاگ به وبلاگ من خوش آمدید آخرین مطالب پيوندها تبادل لینک هوشمند برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان نیکان و آدرس ataataee.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد. نويسندگان |
||
|